Search
Now showing items 1-8 of 8
El uso de rasgos paralingüísticos en el discurso político : una caracterización del género discursivo
(2022)
The present work aims to characterise political speeches considering the use of a
group of paralinguistic features (PF) taken from Brown’s (1990) taxonomy (rhetorical
pause, loudness, timing of segments, tempo), and to ...
The teaching of English grammar based on the students’ age : Teachers’ and students’ cognitions and the classroom practice
(2021)
This thesis is a case study of six EFL classes in different educational settings in
Bahía Blanca, Province of Buenos Aires, Argentina. It examines the cognitions of both
teachers and students in these classes. The general ...
El vocabulario de libros de textos universitarios de ingeniería en inglés : estudio de corpus
(2018)
El libro de texto es uno de los géneros de mayor impacto en la formación
universitaria de grado. La presente investigación tiene como objetivos principales
caracterizar el vocabulario de libros de texto universitarios ...
The Effect of Genre-based Instruction on the Teaching of Business Report Writing
(2005)
The present study investigates the application of Genre Theory to the teaching of
business report writing to university students. Five instructors, three raters and five
groups of learners attending the fourth semester ...
Affective factors in the teaching and learning of English at Argentinean secondary schools
(2020)
The present dissertation has been conceived from the recognition of the impact that
affective factors (emotions and beliefs among them) have on teachers and students in their
processes of teaching and learning a foreign ...
The Teaching of Visual Literacy in Initial English Language Teacher Education
(2020)
The pressure on teacher education to prepare student teachers to bridge the gap between
the traditional literacy and multiliteracies/multimodality has intensified in the last years.
Student teachers need to acquire richer ...
La integración de las TIC en la enseñanza del español como lengua extranjera en centros de lengua de Córdoba
(2018)
En el marco de la enseñanza de una lengua extranjera, las tecnologías de la
información y la comunicación (TIC) nos permiten acceder a través de Internet a
situaciones reales de uso de la lengua, participar de acciones ...
El componente sociocultural y la reflexión intercultural en manuales de inglés e italiano como lenguas extranjeras
(2022)
La presente investigación constituye un estudio cualitativo de materiales didácticos para
la enseñanza de una lengua extranjera (LE) realizado desde una perspectiva intercultural. Según
lo que se establece en él, como ...