Hidrostática
Date
2023-12Author
Álvarez, Dayana Stefanía
Advisor
Coleoni, Enrique Andrés
Danielo, Bruno José
Metadata
Show full item recordAbstract
En el presente informe se presenta una descripción y reflexión sobre el trabajo hecho
durante el año 2023 en el marco de mis prácticas docentes del Profesorado en Física de
la Facultad de Matemática, Astronomía, Física y Computación de la Universidad
Nacional de Córdoba.
Las prácticas se desarrollaron en un 5to Sociales de una escuela pública de gestión
privada de la provincia de Córdoba. El eje temático desarrollado fue "Hidrostática".
El informe se divide en dos grandes secciones. En la primera, denominada “Etapa
preactiva”, se presenta todo el trabajo previo a las prácticas: análisis y reflexiones
sobre el currículum escolar, observaciones institucionales y áulicas, además de una
descripción de cómo fue el proceso de preparación para las prácticas. En la segunda, la
llamada “Etapa activa”, se describen las prácticas propiamente dichas y las reflexiones
surgidas a lo largo de las mismas y durante la elaboración de este informe.
This report presents a description and reflection about the work done during the year
2023 in the frame of my teaching practices for the Physics Teaching degree at Facultad
de Matemática, Astronomía, Física y Computación (Universidad Nacional de Córdoba).
These practices took place at a 5th-grade secondary school class belonging to a public
school in Córdoba. The central topic developed in them was “Hydrostatics”.
This report is divided into two sections. The first one, titled “Pre-active stage”,
includes the work done before the practices. This comprises analysis and reflections
about the school’s curriculum and institutional and classroom related observations. It
also describes the preparation process for the practices. The second section, named
“Active stage”, describes the practices themselves, the reflections that came up along
them, and the ones that arose during the creation of this report.
Collections
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The teaching of English grammar based on the students’ age : Teachers’ and students’ cognitions and the classroom practice
Piergentili, Romina Soledad (2021)This thesis is a case study of six EFL classes in different educational settings in Bahía Blanca, Province of Buenos Aires, Argentina. It examines the cognitions of both teachers and students in these classes. The general ... -
ICME international survey on teachers working and learning through collaboration : June 2016
Robutti, Ornella; Cusi, Annalisa; Clark‑Wilson, Alison; Jaworski, Barbara; Chapman, Olive; Esteley, Cristina Beatriz; Goos, Merrilyn; Isoda, Masami; Joubert, Marie (2016)This article presents preliminary results from a survey commissioned for ICME 13 (2016) focusing on “Teachers Working and Learning Through Collaboration”. It takes as a starting point a previous survey, commissioned for ... -
Planificando en tiempos de pandemia
Gandolfo, Nicolás (2020)En este documento encontrará una descripción completa del proceso de prácticas docentes o residencias correspondientes al eje temático Electrodinámica en el año 2020, tiempos de cuarentena obligatoria debido al Covid 19. ...