Show simple item record

dc.contributor.advisorMina, María del Valle (supervisora)es
dc.contributor.authorLovaiza, Paula Abril
dc.contributor.authorMarchesini, María Verónica
dc.date.accessioned2018-01-30T17:31:00Z
dc.date.available2018-01-30T17:31:00Z
dc.date.issued2017-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11086/5784
dc.description.abstractEl presente informe expone la experiencia de las autoras durante la práctica profesional docente realizada en dos cursos de 2° año en un colegio de la Ciudad de Córdoba. Los contenidos abordados corresponden a la unidad de Geometría: Ángulos y Triángulos. A lo largo de este informe, el lector podrá encontrar una descripción de aspectos generales sobre la institución, los cursos asignados, los estudiantes y la planificación propuesta. Llegando al final, el lector se podrá encontrar con el análisis de una actividad que permite a los estudiantes el paso por las acciones de visualizar, explicar, conjeturar, argumentar y demostrar, junto con el análisis del rol que cumplen las TIC en este proceso.es
dc.description.abstractThis report describes an experience about our professional teaching training that occurred in two 2nd year classrooms at a secondary school, situated in the city of Cordoba. The taught topics belongs to a Geometry Unit, that is, angles and triangles. In this report, the reader will encounter a brief description of the school institution and the assigned classrooms, students´ semblance, and the teaching proposal. Additionally, we analyze an activity designed to promote activities of visualization, explaining, conjecturing, and proving, in the students. The role of ICTs in these activities completes our presentation.en
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEducación matemáticaes
dc.subjectMathematical Educationes
dc.titleUna propuesta para aprender a argumentar en geometría con alumnos de segundo año del nivel secundarioes


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International