Now showing items 6-10 of 10

    • Impacto de la investigación didáctica en la formación de docentes constructivistas de ciencias 

      Salas, Carlos; González, Eduardo Miguel; Menoyo, Alejandro Diego; De Longhi, Ana Lía; Martínez, Soledad; Solbes Matarredona, Jordi; Fernández-Sánchez, José (2015)
      Este trabajo se integra en un proyecto conjunto entre investigadores de la Universidad de Valencia, la Universidad Nacional de Córdoba y la Universidad del País Vasco, "La evaluación de la formación ...
    • Las intervenciones del investigador durante la entrevista clínica grupal : un análisis metodológico 

      Coleoni, Enrique A.; Buteler, Laura M.; Baudino Quiroga, Nicolás (2015)
      Las entrevistas grupales son una de las formas más usuales de indagación aceptadas en la comunidad de investigadores en Educación en Física. Las intervenciones del entrevistador no son azarosas sino que están ligadas a la ...
    • Reversing uncertainty sampling to improve active learning schemes 

      Cardellino, Cristian Adrián; Teruel, Milagro; Alonso i Alemany, Laura (2015)
      Active learning provides promising methods to optimize the cost of manually annotating a dataset. However, practitioners in many areas do not massively resort to such methods because they present technical difficulties and ...
    • Rooted branching bisimulation as a congruence for probabilistic transition systems 

      Lee, Matías David; de Vink, Erik P. (2015)
      We propose a probabilistic transition system specification format, referred to as probabilistic RBB safe, for which rooted branching bisimulation is a congruence. The congruence theorem is based on the approach of Fokkink ...
    • Sustainable chemotherapy schedules 

      Barrea, Andrés Alberto; Hernández, Matias Ezequiel (2015)
      We used a discrete time version of viabilitytheory in order to study the sustainable therapies againstthe cancer. We assume that the tumor is composed of twosubpopulations, one resistant and the another sensitive. Weconsider ...