Browsing Facultad de Lenguas by Author "Oliva, María Belén"
Now showing items 1-8 of 8
-
Análisis de la adquisición de ‘Tema-Rema’ en producciones escritas por estudiantes universitarios de Gramática inglesa
de Maussion de Candé, Ana María (2022)The current thesis analyzes the use of the ‘theme-rheme’ construct in the written productions of twenty-nine third year students at Facultad de Lenguas, Universidad Nacional de Córdoba. The study stems from the reading ... -
El estudio del género como herramienta de escritura para ingresantes a las carreras de Inglés en la Universidad
Oliva, María Belén; Anglada, Liliana; Pasquini, Marina; Rius, Natalia (2016)Los estudiantes de las carreras de inglés de la Facultad de Lenguas sostienen que la escritura en los distintos géneros abordados durante el cursado de los estudios se presenta como un obstáculo difícil de sortear. Es de ... -
Genre pedagogy as a tool to learn the "Historial account" genre at a EFL tertiary level
Ríus, Natalia (2018)The present study investigates the implementation of the SFL genre-based pedagogy to the teaching of historical accounts (HAs) in an EFL tertiary educational context in Córdoba, Argentina. Twenty-four students, the ... -
Lectura comprensiva en una lengua extranjera : un desafío de género textual
Oliva, María Belén; Rius, Natalia; De Maussion, Ana (2018)Este trabajo responde a una propuesta pedagógica diseñada con el objetivo de mejorar las habilidades de lectura de los estudiantes de las carreras de Inglés de la Facultad de Lenguas, UNC. Numerosos investigadores han ... -
La lingüística sistémico-funcional en diálogo : reflexiones acerca del lenguaje, su uso y su enseñanza
Anglada, Liliana; Calvo, Ana; Gaido, Angélica; Meehan, Patricia; Oliva, María Belén -
The expression of motion in English and Spanish narratives: how systemic functional linguistics can enrich the findings of cognitive linguistics
Meehan, Patricia Verónica (2018)One of the most noticeable aspects in which English and Spanish are typologically different is the way in which they construe meanings of motion, especially when there is a trajectory implied. While English lexicalizes ... -
What tasks should we use in the grammar class?
Oliva, María Belén; Rolfi, Laura (2015)The notion that grammatical knowledge structures can be differentiated according to whether they are fully automatized (implicit knowledge) or not (explicit knowledge) raises important questions for the teaching and ... -
Workshops to help foreign language learners of English develop effective reading strategies
Oliva, María Belén (2017)The final objective of this study is to evaluate whether reading sessions for university learners of English as a foreign language help students become critical and effective readers of particular genres used in foreign ...