Show simple item record

dc.contributor.advisorColeoni, Enrique Andrés
dc.contributor.advisorBaudino Quiroga, Nicolás
dc.contributor.authorDanielo, Bruno José
dc.date.accessioned2019-12-20T21:28:32Z
dc.date.available2019-12-20T21:28:32Z
dc.date.issued2019-11-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11086/14462
dc.descriptionInforme final de la asignatura Metodología y práctica de la enseñanza.es
dc.description.abstractA continuación se presenta el trabajo realizado en el marco de la materia Metodología y Práctica de la Enseñanza, correspondiente al último año de la carrera Profesorado en Física de la Facultad de Matemática, Astronomía, Física y Computación (FAMAF), de la Universidad Nacional de Córdoba. En este trabajo se describe el proceso de la práctica de la enseñanza llevada a cabo en una institución pública de gestión pública de la ciudad de Córdoba durante el corriente año. La misma fue realizada en un tercer año y se abordó el eje temático Luz y Sonido. El informe comienza explicitando las etapas de trabajo, iniciando con un diagnóstico sobre la institución, los estudiantes y el profesor tutor. En segundo término, el reporte comunica la preparación, la planificación y la propia práctica. Finaliza con distintas reflexiones respecto de toda la experiencia, de lo trabajado en el año y de las herramientas apropiadas con las que se abordó toda esta etapa.es
dc.description.abstractThe present report describes the work carried out in the last part of our Career to become Physics Teachers in the “Facultad de Matemática, Astronomía, Física y Computación (FAMAF)”, in the National University of Córdoba, Argentina. It describes the activities carried out in a subject specifically oriented towards teaching practices as pre-service teachers. They occured in an institution with a public adminstration within the public-education system in the city of Córdoba, Argentina during the 2019 school-year. It was carried out in a third-year highschool course and the topic of Light and Sound was discussed. The report begins by explaining the stages of the work, starting with a diagnosis about the institution, the students and the tutor. Secondly, the report communicates the preparation, planning and practice itself. It ends with different reflections regarding the whole experience, the work done in the year and the tools with which this whole stage was addressed.en
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectLuzes
dc.subjectSonidoes
dc.subjectGuión conjeturales
dc.subjectPráctica de la enseñanzaes
dc.subjectEducationen
dc.subjectCourse design and evaluationen
dc.subjectScience in elementary and secondary schoolen
dc.titleLuz y sonidoes
dc.typebachelorThesises
dc.description.versionpublishedVersion
dc.description.filDanielo, Bruno José. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Matemática, Astronomía, Física y Computación; Argentina.es


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional