Browsing by Author "Cardozo, Cristian Andrés"
Now showing items 1-5 of 5
-
ICT as the springboard for the creation of more opportunities within the zone of proximal development in the pronunciation class
Cardozo, Cristian Andrés; Orta González, María Dolores (2016)One of the main concerns explored in contemporary research in education has been the ultimate purpose of learning development: whether teachers should aim at transmitting mostly content,or rather at fostering the development ... -
El impacto del uso de las TIC en tareas colaborativas para la reproducción multimedia de historias clásicas
Orta González, Maria Dolores; Cardozo, Cristian Andrés; Raspanti, Rafael Santos (2017)Los grandes cambios en la sociedad de finales de siglo XX y principios del XXI fueron posibles gracias a los crecientes avances en la tecnología, los cuales vieron reflejada su influencia en virtualmente todas las áreas ... -
The pedagogical potential of producing audiovisual remixes of classical children's tales for the enhancement of dictation and phonemic transcription at university and tertiary institutions
Orta González, María Dolores; Cardozo, Cristian Andrés; Raspanti, Rafael Santos (2016)With the advance of globalisation and with today's ease of access to technology, it has become necessary to adapt teaching practices to cater for and suit an ever-changing society. The availability of resources for the ... -
The use of a blog to foster sound pronunciation skills and reflection upon suprasegmental features
Capell, Martín Salvador; Cardozo, Cristian Andrés; Orta González, María Dolores (2015)The following paper will report on the 2010-2011 implementation of a blog in English Phonetics and Phonology I (P&PI) at Facultad de Lenguas, Universidad Nacional de Córdoba. Section one of the presentation comprises a ... -
La utilización de la enseñanza explícita e implícita para el desarrollo de la gramática con alumnos del profesorado de inglés
Orta González, María Dolores; Cardozo, Cristian Andrés; Raspanti, Rafael Santos; Zavarella, Arnaldo Hernán (2017)El interés metodológico sobre las implicancias del conocimiento implícito y explícito en la adquisición de una segunda lengua emergió y ha sido tema de investigación desde finales de los '70 con Bialystok como uno de los ...